Siirry sisältöön

Kiertotalouden uudistaja sai alkunsa vahvasta tahdosta korjata ongelmia

SD_Jiri_Timo
Moni meistä on kokenut pettymyksen hankkiessaan käytettyjä tavaroita. Luvattu tuote ei vastaakaan kuvausta tai vielä pahempaa, ei koskaan saavu perille. Tämä tarina kertoo, miten tähän ongelmaan syntyi ratkaisu.

Sealdealin tarina alkoi virallisesti loppuvuodesta 2019, kun kaksi lapsuudenystävää, Jiri ja Timo, päättivät ryhtyä toimiin. Vahva tahto korjata todellinen ongelma sai paikata aikaisemman kokemuksen yrittämisestä. Luottamuksen puute ja epävarmuus yksityisten välisessä kaupankäynnissä vaati kunnollista korjausliikettä. Yrittäjyys toi mukanaan mahdollisuden oppia jatkuvasti uutta. Erityisesti digitaalisten palveluiden luominen on vaatinut pitkäjänteisyyttä sekä resursseja, niin aikaa kuin rahaakin. Visio paremmasta vertaiskaupasta oli kuitenkin vahva.

Sealdealin kehittämisessä avainasemassa oli alusta alkaen käyttäjäystävällisyys ja helppokäyttöisyys. Palvelu, joka helpottaisi käytettyjen tavaroiden kauppaa ja samalla lisäisi luottamusta kaupankäyntiin puuttui vielä maailmasta, joten sellainen piti tehdä. Ihmisten tapa turvautua esimerkiksi Googlen hakuun tai Facebook-ryhmiin etsiessään tietoja kauppakumppaneistaan ennen maksua ei täyttänyt tarvetta luottamukselle riittävällä tavalla. Halusimme antaa kaikille mahdollisuuden osallistua kiertotalouteen vailla huolta ja ennenkaikkea helposti.

Haluatko sinä olla mukana tarinan seuraavassa luvussa? Aiomme olla olennainen osa kiertotaloutta tulevaisuudessa ja kutsumme sinut mukaan – joko palvelun käyttäjänä tai yhteistyökumppanina.